Bir şirketin ödeme performansının o şirketin iflas riski olup olmadığının, varsa bu iflasın ne kadar yakın olduğunu tahmin etmek için kullanılan en önemli kriterlerden biri olduğuna dikkat çeken CRIF Türkiye Ülke Müdürü Selim Tezel, şirketlerin etkin alacak yönetimi için müşterilerinin ödeme alışkanlıklarını takip etmeleri gerektiğini vurguladı. Tezel, müşterilerinin sadece kendisine olan değil, diğer tüm tedarikçilerine olan ödeme alışkanlıklarını bilen şirketlerin, rekabette önemli bir avantaj yakaladığının altını çizdi. Tezel, dünya ticaretinin ve küresel ekonominin olumsuz etkilendiği, tedarik zincirlerinde sorunların yaşandığı pandemi sürecinde, özellikle ihracatçı şirketlerin çalıştıkları ülke ve şirketlerin ödeme alışkanlıklarını, kültürlerini bilmelerinin, alacaklarını etkin yönetmeleri açısından öneminin daha da arttığını söyledi. CRIF Türkiye olarak Türkiye’de yerleşik 1.5 milyon şirketten oluşan güçlü bir veri tabanı üzerinden şirketlerin ödeme performanslarını takip ettiklerini belirten Tezel, CRIF verilerinin Türk şirketlerinin pandemi sürecinin tüm olumsuzluklarına rağmen zamanında ödemeye büyük önem verdiklerini ortaya koyduğunu söyledi. Tezel, “CRIF Türkiye olarak hazırladığımız "Türk Şirketleri Nasıl Ödüyor?" raporunda yer alan ödeme performans verileri, şirketlerimizin ödeme performansında 2021 üçüncü çeyrekte bir miktar bozulmanın yaşandığını gösteriyor. Ancak CRIF ve Dun & Bradstreet işbirliği kapsamında aralarında Türkiye’nin de olduğu 36 ülkenin katılımı ile hazırlanan “Global Payment Study 2021” raporuna göre, Türkiye 36 ülke arasında en yüksek zamanında ödeme performansına sahip sekizinci ülke durumunda” dedi.

“CRIF'in alacak yönetimi ve tahsilat çözümleri ile şirketler, kârlılığını arttırabilir”
CRIF olarak, şirketlerin yurt içi ve yurt dışı alacak yönetimini etkin yapabilmeleri için bilgiye dayalı çok yönlü hizmet sağladıklarını vurguladı. Tezel, CRIF’in alacak yönetiminde şirketlere sunduğu çözümler konusunda şunları söyledi; “CRIF Alacak Yönetimi olarak çalıştığımız şirketlere, kredi portföyünün ayrıntılı analizi sonucu zamanında ve etkili tahsilat aksiyonlarının alınmasında destek oluyoruz. Ayrıca borçlu ile müşteri ilişkisini koruyan etkin müşteri hizmeti aksiyonları, esnek ve müşteri gereksinimlerine göre özelleştirilen stratejiler, müşterinin iş gününü aşan iş yükünün ve operasyonel maliyetlerin düşürülmesine yönelik hizmetler sunuyoruz. Şirketlerin yükselen tahsilat tutarları, periyodik raporlar ve kontrol sistemleri ile süreçlerin sürekli izlenmesi ve geliştirme alanlarının saptanması ve müşteri verisinin zenginleştirilmesi gibi somut faydalar sağlıyoruz. Gelişmiş istatistiki yöntemler ve know-how’a dayanan CRIF'in alacak yönetimi ve tahsilat çözümleri ile şirketler, kârlılığını arttırabilir ve aynı zamanda tahsilat işlemlerine ilişkin maliyetleri azaltabilir. Şirketlerin etkin nakit yönetimi gerçekleştirerek, yoluna sağlıklı bir şekilde devam etmeleri amacıyla CRIF Türkiye olarak, Ticari Alacak Performans ve Portföy Yönetimi (T-APPY) ile Türk şirketlerine yol gösteriyoruz. T-APPY/Ödeme performans platformu ile 2014 yılından bu yana Türk şirketlerinin ödeme alışkanlıklarını içeren veri setini oluşturarak sağlıklı analizler yapılmasına olanak sağlıyoruz. Şirketlerin, müşterilerinin kendi tedarikçilerine olan ödeme performanslarını görebileceği web platformu T-APPY sisteminden yararlanan şirketler, müşterilerinin diğer firmalara kıyasla ne hızda ödeme yaptıklarını görebiliyor, risk taşıyan müşterilerle ilgili erken uyarılar alabiliyor”